Cover

Trappen naar de Overwinning: Onze Evenement Samenwerking met de Ronde van Vlaanderen

De Ronde van Panama

Sinds 2013 is Panama een betrouwbare partner van de Belgische wielerklassieker De Ronde van Vlaanderen. Een samenwerking die een heel bijzondere plaats inneemt in ons bedrijf, want de de wielerwedstrijd is echt nationaal erfgoed. De Ronde-organisatie kan volledig vertrouwen op onze expertise in logistiek, eventplanning en merkactivatie. Spring op onze fiets en rij mee!

Evenementen en logistiek

Hoe groter het evenement, hoe groter de complexiteit en de nood aan een goede planning en opvolging. Dankzij de jarenlange ervaring in het organiseren van grootschalige sportevents, gaat Panama deze uitdaging graag aan. In de Ronde van Vlaanderen zijn onze getrainde Panamese matrozen verantwoordelijk voor alles wat te maken heeft met de VIP-organisatie van het evenement: van de VIP-parkeerplaatsen over de planning en organisatie van de pendelbussen tot de opbouw en uitbating van alle VIP-tenten langs het parcours. Je vindt onze installaties, ontwerp en decoratie op iconische en strategische plekken zoals de Oude Kwaremont, de Paterberg en natuurlijk aan de finish in Oudenaarde. Panama voorziet elke VIP-tent en shuttlebus van de juiste crews. Die voeren taken uit als ontvangst, begeleiding en hosting. De Brand Ambassadors die Panama aanwerft, zijn altijd uitgebreid getraind en klaar voor de job. Hiervoor kunnen we rekenen op ons interne Recruitment Team.

Panama krijgt bij de Ronde Van Vlaanderen jaarlijks een belangrijke organisatorische ondersteunende rol. Het uitgebreide en diverse takenpakket is voor onze Panama Event Crew jaarlijks een fantastische uitdaging en ervaring.

03-04-2022 panama de ronde van vlaanden vip-0370

Merkactivaties

De Ronde van Vlaanderen werkt met vele merken samen. Als vertrouwde bondgenoot van de Ronde streven we ernaar die merken met de juiste visibiliteit te integreren in alle operationele activiteiten. Panama stelt de ruimte ter beschikking en fungeert als schip om een naadloze samenwerking tussen alle partijen tot stand te brengen.

Retailer Lidl is een van de partners van de Ronde en een goed voorbeeld van dit soort samenwerkingen. Het Panama Brand Activation Team werkte een creatieve merkactivatie uit die beide partijen – zowel Lidl Wines als de Ronde zelf – met succes in de kijker zet.

Lidl Wijnmuur

 

Lidl daagde Panama uit om z’n merk en de superioriteit van z’n wijnselectie onder de aandacht te brengen. We ontwierpen en bouwden een Lidl Wall of Wine die VIP-bezoekers uitgenodigde om aan verschillende ingrediënten te ruiken en die te koppelen aan een breed scala aan wijnen. Een leuke en boeiende manier om klanten te laten interageren met het merk.

_DSF6644

Voor Panama is het opbouwen van een succesvolle merkactivatie niet alleen een kwestie van een leuk of creatief idee. Het gaat om het navigeren van een merk naar het doelpubliek en naar potentiële consumenten. Meer nog, het is een kwestie van een echte connectie maken. Een connectie tussen het merk en hun partners, en tussen het merk en hun consumenten.

 

Panama waardeert De Ronde als een van onze trouwste en oudste klanten. Ze laten ons elk jaar leren en groeien. Een geweldig partnership waar we bijzonder trots op zijn!

Contact

    Headoffice

    Panama, Kapelanielaan 8, 9140 Temse